سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به مردم بیاموز و دانش دیگران را فراگیر، تا دانش خود را استوار کرده و آنچه را که ندانسته ای بدانی . [امام حسن علیه السلام]

وطن

 
 
درباره دل پیرو(پنج شنبه 86 مرداد 25 ساعت 2:37 عصر )

دل پیرو خیلى پسر مؤدبى بود ولى اگر به حرف مادرش «برونا» گوش کرده بود شاید هیچ وقت به یکى از استعدادهاى فوتبالى در نسل خودش تبدیل نمى شد. برونا خیلى تلاش کرد تا دل پیرو را راضى کند درون دروازه بایستد و دلیل او براى این کار این بود که پسرش در زمین بازى کمتر بدود و کمتر عرق کند تا دچار آنفلوآنزا و سرماخوردگى نشود. ولى برادر بزرگش استفانو باور داشت که الساندرو کوچولو یک گلزن به دنیا آمده و برنده این بحث وجدل با مادرش بود. آله که اولین بازى رسمى اش را در کودکى براى تیم هاى روستایش سن وندمیانو(San Vendemiano) و کونلیانو (Cogneliano) انجام داد، هنوز هم معتقد است در کودکى دروازه بان خوبى بوده.

شخصیت دل پیرو آنقدر پاک و محبوب است که براى تبلیغ بطرى آب تا مؤسسات تحصیلى از او استفاده مى شود. او همچنین مجرى یکى از برنامه هاى کمدى سال گذشته تلویزیون ایتالیا بود و آنقدر حرکاتش در جلوى دوربین طبیعى بود که اگر روزى کفش هایش را آویزان کند به راحتى مى تواند آینده خوبى در تلویزیون داشته باشد، همانطور که مى تواند در شغل پراسترس مربیگرى به موفقیت برسد.

ولى او به قدرى به روى دوران بازیگریش تمرکز کرده که تا به حال به بعد از سى سالگى خود فکر نکرده و اگر به این فرم ادامه دهد و مصدوم نشود، شانس خوبى براى بازگشت به موقع به تیم ملى ایتالیا در جام جهانى ۲۰۰۶ دارد. دل پیرو اعصابش از اینکه او را لازاریس و گودو مى خوانند ناراحت است و تنها لقبى که دوست دارد پینتوریکیو pintoricchio است که جانى آنیلى صاحب فقید باشگاه یوونتوس و کارخانه کمپانى فیات براى او برگزیده است. پینتوریکیو نقاش ایتالیایى به خاطر استفاده خیلى خوب از رنگ هاى طلایى و قرمز معروف بوده، شاید آنیلى از این باخبر نباشد، اما حتى اسم پینتوریکیو هم از دید برخى شبهه برانگیز است. در کتاب زندگى هنرمندان، نوشته جورجیو واسارى، پینتوریکیو چنین معرفى شده: «خیلى از آدمها خوش شانس هستند بدون اینکه استعدادهاى خیلى بزرگى داشته باشند، اما خیلى از مردان هستند که با استعدادند اما شانس بدى دارند و این به پینتوریکیو مربوط مى شود که با وجودشهرت زیاد هیچ وقت به آنچه که باید و شاید نرسید.

دل پیرو: «باور دارم که تصویر یک قهرمان به خاطر یک موقعیت خاص نیست و تصویر من به خاطر تمام روزهاى گذشته است. با وجود انتقاداتى که شنیده مى شود، متوجه شدم که احساس مردم نسبت به من بیشتر شده. در فوتبال راحت نیست که بتوانى براى مدت طولانى معروف و محبوب باقى بمانى. هواداران همیشه به من لطف دارند و به من اجازه مى دهند که به آنها نزدیک باشم و این دلیل خوبى است براى من تا هیچ وقت دلسرد و نا امید نشوم

افتخارات کسب شده توسط دل پیرو

سری آ ایتالیا:

1994/95 - 1996/97 - 1997/98 - 2001/02 - 2002/2003 - 2004/2005

جام حذفی:

1994/1995

سوپر کاپ ایتالیا

1995, 1997, 2002, 2003

جام باشگاههای اروپا

1995/96



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 8  بازدید

بازدیدهای دیروز:1  بازدید

مجموع بازدیدها: 3032  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» موسیقی وبلاگ ? «
» اشتراک در خبرنامه «